UÇANKUŞ İHBAR HATTI: Whatsapp Telefon: 0 532 472 88 88 E-Posta: haber@ucankus.net Haber Merkezi: 0212 283 54 54

ÜÇ YILDIR ARALIKSIZ EKRANDALAR... GÜLÜYOR, GÜLDÜRÜYORLAR... ŞİMDİ DE BEYAZ PERDEDELER... İŞTE TÜRKİYE'NİN EN KOMİK KADINLARI

ÜÇ YILDIR ARALIKSIZ EKRANDALAR... GÜLÜYOR, GÜLDÜRÜYORLAR... ŞİMDİ DE BEYAZ PERDEDELER... İŞTE TÜRKİYE'NİN EN KOMİK KADINLARI

ÜÇ YILDIR ARALIKSIZ EKRANDALAR... GÜLÜYOR, GÜLDÜRÜYORLAR... ŞİMDİ DE BEYAZ PERDEDELER... İŞTE TÜRKİYE'NİN EN KOMİK KADINLARI

Güldür Güldür ekibi, 'Dedemin Fişi' ile bu kez beyazperdede: Önceliğimiz insanları rahatlatmak...

Üç yıldır, aralıksız ekrandalar. Gülüyor, güldürüyor, reytingleri silip süpürüyorlar. ‘Güldür Güldür’ ekibi bu sefer beyazperdede! Bu hafta vizyona giren ‘Dedemin Fişi’ onların ilk sinema filmi. Bu vesileyle ekibin kadınlarıyla buluştuk. İşte tekmili birden, Türkiye’nin en komik kadınları...

Türkiye’de kadın komedyen olmak zor mu?

Özlem Tokaslan: Türkiye’de komedyen değil, kadın oyuncu olmak zor. Kadına yönelik şiddeti tartıştığımız bir dönemde kadın oyuncuya nasıl bakıldığını bir düşün... Hep dikkatli ve tutarlı olmamız gerekiyor.

Doğa Rutkay: Erkeklere kıyasla kadının kendini ispat etmesi biraz daha zor. Erkek daha özgür. Kadın bir noktada kendini kısıtlayıp edepli olmak zorunda kalıyor.

Güldürürken kendinizi kısıtladığınız oluyor mu sahiden?

Özge Borak: Evet, gayri ihtiyari otosansür uygulayabiliyorsun. Bu da yaşadığımız ülkeyle alakalı. Bazı şakalar kadın yaptığında hoş görülmeyebiliyor.

FİLMİMİZDE KÜFÜR YOK

‘Kadın güldürmez’ önyargısı hâlâ yıkılamadı mı?

Ayşegül Akdemir: Hayır. 20 senedir bu işi yaptığım halde bunun sebebini hâlâ çözemedim. Bir rolü erkek oynadığında insanlara nedense daha komik geliyor.

Kadın ve erkek mizahının farkı ne?

İrem Sak: Kadın komedisi daha ruhtan geliyor. Kadının regl döneminde olması, hamileliği, loğusalığı hep ruh haline bağlı. Yani bizimki daha durum komedisi. Erkek komedisiyse daha fiziksel... Beden hareketlerine ve vücut diline dayalı.

‘Güldür Güldür’ün bu kadar sevilme sebebi ne?

Ö.B.: Her kitleye hitap ediyoruz. Önceliğimiz; insanları rahatlatmak. Bazen düşündürerek, bazen düşündürmeden güldürmek...

Türk komedilerinde akla ilk gelen argo ve küfür. Filminizde ve sizin espri anlayışınızda ne kadar küfür var?

D.R.: Küfür evrensel bir dil. Önemli olan küfrün neye hizmet ettiği. Bizim her yaştan izleyicimiz var. Çocuğunu alıp filme gelmiş birine belden aşağı yüklenmek hayal kırıklığı olurdu. O yüzden bizim filmde küfür kullanılmadı.

Sizin yaptığınız mizah Türk mizahına ne kattı?

İ.S.: Tek başına komedi yapmak yerine 18 kişinin birlikte sahnede ‘komik duruma düşmesi’... Kimsenin star olmadığını, herkesin star olduğunu gösterdi.

Mizah aynı zamanda muhaliftir. Ama siz hiç siyasete bulaşmıyorsunuz. Neden?

D.R.: Samimiyetle söylüyorum; aramızda siyasi şaka yapıp yapmamak adına bir şey hiç konuşulmadı. Toplumda şu anda büyük ayrılıklar ve ötekileştirme var. Eğer siyasi ve kara mizah yapmıyorsanız, komedi ötekileştirmez, bir araya getirir. İnsanları bir arada gıdıklamaya çalışır. Bizi her görüşten insan izliyor. Bu yüzden ortak bir dil oluşturuyoruz.

Her ortamda komik olmanız mı bekleniyor?

İ.S.: Evet. İnsanlar bizden hep neşe bekliyor. Durgun olduğum zaman, onu hava zannederler diye korkuyorum. Yanlış anlaşılmamak için sevimlilikler yapıyorum.

Bir aradayken en büyük gündeminiz nedir?

Ö.B.: En çok birbirimizin dedikodusunu yaparız. Kim o ortamda yoksa onun üzerine konuşulur. Bir masadaysak işi olduğu için kalkacak olan gerilir. Çünkü kesin onun gıybeti yapılacaktır. Bu konuda hepimiz İrem’in öğrencileriyiz. Bize gıybeti o öğretti.

İrem, bizimle gıybet yapar mısınız biraz? 

İ.S.: Çok güzel yaparım. Bu ekipte en çok Doğa Rutkay’ın gıybeti yapılır. Ben de en çok onunla uğraşmayı seviyorum. Mesela masasına “Seni sektörden sileceğim” diye yazıyorum. Aynısını bir peçeteye yazıp çantasına atıyorum. Kuaförünü bulup aynı notu yolluyorum...

İREM SAK: PARAŞÜT EĞİTİMİ ALDIM

Filmdeki karakteri: Kader; üç çocuklu bir kadın. Fişe takılı dedeye o bakıyor. Miras mevzuları en çok onu geriyor.

Hayat mottosu: Üç günlük dünya.

Şaşırtıcı ama gerçek: Eğitim aldım ve paraşütle uçaktan atladım.

AYŞEGÜL AKDEMİR: MELEK OBJELERİNE TAKINTILIYIM

Filmdeki karakteri: Türkan; delidolu biri. Hayatı telefondan ibaret.

Hayat mottosu: Hiçbir şey için hayallerinden vazgeçme.

Şaşırtıcı ama gerçek: Melek takıntım var. Evim melek objeleriyle doludur.

DOĞA RUTKAY: TAM BİR EV KADINIYIM

Filmdeki karakteri: Pervin; içine kapanık, aşk acısı çekmiş biri.

Hayat mottosu: Eğlen ve kendini çok ciddiye alma.

Şaşırtıcı ama gerçek: Tam ev kadınıyım. Başıma bandımı takıp yer silerim.

MELTEM YILMAZKAYA: FLAMENKOYLA İLGİLENİYORUM

Filmdeki karakteri: Döndü; ailenin ablası.

Hayat mottosu: Garanticilik.

Şaşırtıcı ama gerçek: Program nedeniyle beni arabesk bir kadın zannediyorlar ama flamenkoyla ilgileniyorum.

ÖZLEM TOKASLAN: SEZGİLERİM ÇOK GÜÇLÜDÜR

Filmdeki karakteri: Üzerlik; duygusunu yüzüne yansıtmayan kadınlardan.

Hayat mottosu: Dürüst ol, doğruların peşinden git.

Şaşırtıcı ama gerçek: Üç-dört adım sonrasını gören sezgilerim var.

ÖZGE BORAK: ASLINDA SOĞUK BİRİ DEĞİLİM

Filmdeki karakteri: Nurgül; uzun zaman Almanya’da yaşamış. Miras için memlekete dönüyor. Çok süslü.

Hayat mottosu: Denge.

Şaşırtıcı ama gerçek: Beni soğuk sanırlar ama hiç değilim.

KELEBEK

FİLMİN FRAGMANINI İZLEMEK İÇİN TIKLAYIN!..

Son Güncelleme: 3.05.2020 15:14:13
ETİKETLERgüldür güldür  dedemin fişi